ZAPIS MYSLI , ZYCIE CODZIENNE , REPORTAZE , WIERSZE , OPOWIADANIA , RELACJE Z WERNISAZY.
Archiwum
O autorze
Zakładki:
Facebook
Gdzie zagladam
GTWB
IMA
Mapa Warszawy
Mozna napisac do mnie
Nasza klasa
Picassaweb
Retrospektakl
Tajemnica.wordpress.com - blog.

portrety z najblizszej okolicy

piątek, 03 października 2008

                  dla X.

te kartke z Budapesztu

czarno-biala z 1908 roku

wypatrzylam bladzac wsrod pnaczy

na sobotnim rynku

w malej skrzynce po winie

u tego samego antykwariusza

co zawsze

---

zanim wyjade na weekend

kupie ja

juz jutro

 zawsze byla Twoja

---

biegniesz smiejac sie po ulicy Proznej

latem 2008

bieglam placzac po ulicy Proznej

wiosna 1986

jestes w Budapeszcie znow

jesienia 1956

minelismy sie w Warszawie

---

 na fotografii

nosisz   spinki

w mankietach bialej koszuli

wiem  sa niebieskie

---

 na zawsze zostaly juz tylko swiatlocienie

                                        Amsterdam,04.10.2008

                                        Agnieszka Sadlakowska

Jest to wersja robocza i cos jeszcze moze ulec zmianie.

Z materialow nadeslanych, podaje informacje o koncercie zatytulowanym Credo:

" Pamięci Generała Maczka i 1 Polskiej Dywizji Pancernej

 CREDO

kompozytor Henri Seroka

 poniedziałek 6 październik, godz.19.30

 Breda, Sacramentskerk, Zandberglaan 58

wstęp: 15,- euro

sprzedaż biletów : 030-2718296, 076-5810273,

e-mail: scenapolska@planet.nl

 

Scena Polska, Polsko-Niderlandzkie Stowarzyszenie Kulturalne i APUS productions zapraszają na uroczysty koncert

pod patronatem Ambasadora Rzeczypospolitej Polskiej i Burmistrza Bredy  

Pamięci Generała Maczka i I Polskiej Dywizji Pancernej.

 

Henri Seroka, syn oficera I Polskiej Dywizji Pancernej, dla upamiętnienia bohaterstwa Generała Maczka i jego żołnierzy skomponował Credo które usłyszymy 6 października w Sacramenteskerk w Bredzie. Kościół znajduje się w dzielnicy Ginneken, a więc w miejscu, z którego w październiku 1944 roku Polacy zaczęli wyzwalać Bredę. Żyją jeszcze bohaterowie tych wydarzeń. Będą z nami 6 października, liczymy też na Państwa obecność..

www.sacramentskerkbreda.nl 

Henri Seroka i ponad 100 artystów na scenie!

To wielkie przedsięwzięcie. Dzięki wsparciu polskiego Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Bredzie zagra Orkiestra Filcharmonii z Kalisza z dyrygentem Adamem Klockiem. Wystąpią też gościnnie belgijski chór z Clerlande oraz solistki Eva Nyakas i Diana Gonnissen. Usłyszycie Państwo oryginalne wykonanie Ave Maria z filmu Jacka Bromskiego „U Pana Boga w ogródka" w wykonaniu Evy Nyakas. Należy dodać, że Henri Seroka  jest również kompozytorem muzyki filmowej do 27 filmów fabularnych w tym większości polskich. Karierę artystyczną zaczynał jako piosenkarz. Był laureatem międzynarodowego festiwalu piosenki w Sopocie. Mieszka w Belgii, ale pracuje i wiele czasu spędza w Polsce, w swojej drugiej ojczyźnie.

Więcej : www.henriseroka.com 

 Informacje: Zofia Schroten-Czerniejewicz (Scena Polska)  Tel: 030-2718296

Krystyna Bukowiec (PNKV) Tel: 076-5810273

 Sponsorzy:

Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego,

Polska Organizacja Turystyczna w Amsterdamie

 

Kontakt: scenapolska@planet.nl "

czwartek, 02 października 2008

Pod wplywem nastepujacego komentarza Fusilli:

 "Filiżanka! Porcelanowa! I ręka, która gladzi uszko!
Nieodmiennie kojarzy mi się z dobrym.... seksem!"

 poczulam, ze musze to napisac...

Kobietom dobry seks kojarzy sie z roznymi zjawiskami.

Moj kolega, filmowiec, zapytal mnie o scenariusz filmu, ktory moze sie kojarzyc kobietom z dobrym seksem, bo jesli chodzi o facetow, to jest, jego zdaniem, proste...

Mnie sie z dobrym seksem kojarzy taki obrazek: za plecami faceta turkusowe odcienie basenu plywackiego, on w ciemnych okularach naciska dlonia jakis kranik i woda leje mu sie po ustach i brodzie.

Dlugo myslalam nad tym , dlaczego tak jest?

Otoz, trurkus wody to gorace dni i on zaspokaja pragnienie, zimna - w domysle - woda, jednoczesnie budzac moje pragnienie, by zdjal ciemne okulary i mozna mu bylo popatrzec w oczy:) Przy tym najpierw popatrzylam na jego dlon, te, ktora dotyka kranu...naprawde swietna meska dlon.

Woda kojarzy mi sie...i moze sie wielu kobietom kojarzyc z dobrym seksem.

O innych afrodyzjakach tu nie opowiem, choc cos mozna bylo znalezc wczesniej w moich opowiadaniach - mandarynki i winogrona...zapach perfum...moze kiedys napisze wiecej:)

A Wam, co sie kojarzy z dobrym seksem?

 Nie lubie odwiedzac dentystki w gabinecie, choc  robie to regularnie co pol roku.

 Juz w poczekalni zaczyna sie ten upiorny koncert...

Jak zwykle draznil mnie dzwiek wiertel.

Wyszlam rozstrojona i dostroilam sie pozniej dobra muzyka.

Jest to straszne gdy cale cialo rozbijaja falszywe dzwieki, glosne i nieprzyjemne.

Doswiadczam tego na poziomie nielubianej muzyki.

Okropnosc.

Pewna poetka zapytala mnie, dlaczego zapisuje te okropnosci?

Zeby sie od nich uwolnic. Zapisujac je, lapie dystans.

Moze ktos pamieta zespol Rozowe Czuby z Maryla Rodowicz w utworze zatytulowanym: Dentysta Sadysta?

środa, 01 października 2008

W Amsterdamie strasznie leje deszcz, na niebie wisza ciezkie chmury, a ja wspominam lato, bo poetycko X. wrocil:)

Jak sie dzis Xawery miewa...
------------------------------------

Jak sie dzis Xawery miewa?

przewiozl kufer, czy tez nie?

Slonce mocno juz dogrzewa,

filizanki stare, dwie,

oczekuja na herbate


i na kawe w srodku dnia...


Czy tez rozbawiles tate

mowiac : kufer nie ma dna!

Wszystkie filizanki zmieszcze

w starym kufrze, bez problemu.

Uszko porcelany pieszcze

zamyslony, nie wiem, czemu...

I co dalej w zycia biegu

i w warszawskim tym upale?

Tesknisz do chlodnego sniegu

a do zaru z nieba - wcale:)

                                              Amsterdam, 04.07.2008

Xawery i Xiezna