ZAPIS MYSLI , ZYCIE CODZIENNE , REPORTAZE , WIERSZE , OPOWIADANIA , RELACJE Z WERNISAZY.
Archiwum
O autorze
Zakładki:
Facebook
Gdzie zagladam
GTWB
IMA
Mapa Warszawy
Mozna napisac do mnie
Nasza klasa
Picassaweb
Retrospektakl
Tajemnica.wordpress.com - blog.

portrety z najblizszej okolicy

poniedziałek, 30 stycznia 2017

W piatek 27 stycznia  w Taste & Flavour Jordaan odbył się wernisaż fotografii Lulu Lightning zatytułowany "Amsterdam Story".

Na gitarze  zagrała i zaśpiewała Annemie Brijder, a także Lulu, na skrzypcach zagrała Violinna.

Więcej na stronie:

http://www.lululightning.com/27012017photoexhibition.html

Wszystkim życzę udanego poniedziałku :)

 

piątek, 27 stycznia 2017

Dziś zaczął się według chińskiej astrologii Rok Ognistego Koguta.

W chińskiej dzielnicy Amsterdamu, gdzie nazwy ulic mają tabliczki z napisami w językach chińskim i niderlandzkim, a także postawiono buddyjską świątynię, odbędą się tańce smoków i inne rytuały pomyślności. Każda chińska  kawiarenka, restauracja i biznes hucznie świętuje! W tym roku nie wybieram się tam, ale pamiętam poprzednie lata.

Jako, że jestem w tym choroskopie  kogutem i moje córki są kogutami, a także wnuczek będzie kogutem, zapowiada się dla nas bardzo pomyślny rok! :)

Wszystkim życzę Szczęśliwego Nowego Roku Koguta! :)

 

czwartek, 26 stycznia 2017

Nieprzewidziany zwrot akcji sprawił zakończenie tematu "na rusztowaniach". Barakowóz nie przyjechał, latryna też nie, ekipa wpada na krótko w ciągu dnia i jest znośna. Akcję zawdzięczamy sąsiadce z drugiego pietra, która rezyduje w swojej pracowni i zjawia sie tu na sobotę  i niedzielę, gdy ekip nie ma. To ona wezwała pomoc w sprawie zawilgocenia ścian budynku, bo coś zauwazyła u siebie w mieszkaniu, a także przybyła dziś. Porozmawiałysmy sobie miło, wszystko się wyjaśniło. Ekipa już nie pracuje w ciemnościach przed wschodem słońca, więc też nie budzi mnie, tym bardziej, że nadal rezyduję w najdalszym pokoju. Spodziewam się ich jutro i przez pieć dni w przyszłym tygodniu, ale teraz bedzie już tylko lepiej, jak to się mówi - z górki! :)

Udanego czwartku wszystkim życzę :)

środa, 25 stycznia 2017

Okopałam się po drugiej stronie lokum w czwartym pokoju, jak najdalej od ulicy i wiertarek. Dziś nie przyszli, pierwszy mróz dał im się we znaki, czyli -1 o 7,00 rano. Pilnie śledzę prognozy pogody na najbliższe dni w tej sytuacji. Nie tęsknię. Jeszcze wczoraj dali mi się we znaki. Dzwonek do drzwi i delegat ekipy z pytaniem, czy mogą podłączyć się u mnie do prądu i wody? No nie, bo mogę sobie wyobrazić rachunek za prąd i wodę po działalności ich maszyn, nie mówiąc o uchylonych drzwiach lub oknie, dzięki którym zwiększa się słyszalność działań, wlot pyłów i dymu, a także zimno. Grzecznie, lecz stanowczo odmówiłam. Na dziś zaplanowałam nieobecność w domu, ale teraz rozkoszuję się ciszą, a plany z dziś przekładam na dzień, w którym ekipa znów się pojawi na rusztowaniach.

Udanej środy wszystkim życzę :)

wtorek, 24 stycznia 2017

Dziś w całkowitych ciemnościach o 7,00 rano zaczęło się borowanie ścian. O 7, 15 uruchomił się detektor dymu w moim mieszkaniu i wył mocno, więc otworzyłam okno balkonowe, ale nikt mnie nie słyszał, bo ekipa pracuje w słuchawkach na uszach. Dostrzegli mnie jednak i również usłyszeli, że mam nadmiar dymu w mieszkaniu. Zaproponowali mi, żebym wyłączyła urządzenie, a ja zapytałam, czy mam dzwonić po straż pożarną, czy na policję, bo takie stężenie dymu nie jest dla mnie zdrowe. Wobec tego zapytali mnie, czy mam taśmę izolacyjną w domu, to oni zakleją z zewnątrz co trzeba. Taśmy nie mam,  jeśłi oni tez nie mają,  zadzwonię do administracji, żeby lepiej przygotowali prace. Wtedy coś się znalazło. Chyba uszkodzili system wentylacyjny, albo też wymieniaja, zobaczę, jak ich już tu nie będzie. Generalnie, usuwają wypełnienia między cegłami. Teraz maja przerwę. Wiercenia są na centymetr. Prace mają trwać codziennie od 7,00 do 16,00, z przerwami. Radio i pogwizdywanie to drobiazg w tej sytuacji. Chłopaki są sympatyczne, taką mają pracę i nie jest ich winą idiotyczne planowanie remontów. Cała ta sytuacja uczy mnie cierpliwości :)))

 

 
1 , 2